Bądźmy ze sobą szczere. Żadna z nas nie lubi marudzących i niewdzięcznych klientów, prawda? Takich, którzy płacą mało i wymagają dużo. Albo takich, którzy nie są w stanie sami postawić choćby jednego kroku do przodu bez Twojej pomocy – nawet jeśli ten sam temat omawiałyście już kilkukrotnie.

Rozumiesz nas?

Ok, tak na serio to my same nie mamy na co narzekać. Nasze klientki to w 99% procentach kobiety zdecydowane, wiedzące, czego chcą i działające. A ponad wszystko – bardzo świadome siebie i ceniące pomoc innych.

Ale jeśli Tobie trafiają się kłopotliwi klienci, to co robić, aby przestać ich przyciągać? Albo inaczej… Jak sprawić, abyś przyciągała tylko wymarzonych klientów?

W dzisiejszym artykule mamy dla Ciebie kilka działań do zweryfikowania i naprawienia. Wszystko po to, abyś w końcu miała pewność, że przyciągasz tylko IDEALNYCH klientów.

Sprawdź…

Jaki komunikat niewerbalny na temat swojej osoby oraz swojej ekspertyzy wysyłasz?

Czy masz pewność, że pokazując siebie, swoje video lub zdjęcia w mediach społecznościowych i na blogu w obecnej formie (prezentując dany styl i formę) przyciągasz uwagę ludzi, których chcesz mieć za klientów?

Czy Twój ubiór, styl bycia, styl mówienia, to – jakimi wartościami się kierujesz i jak je prezentujesz… Czy to wszystko trafia w punkt do osób, na których uwadze Ci zależy?

Podstawowe zasady są tutaj dwie:

– podobne przyciąga podobne
– ludzie, którzy chcą być tam, gdzie Ty, albo chcieli być w przeszłości i wierzą, że nie jest za późno na zmiany, będą interesowali się tym, co masz do zaoferowania

Jakie pytania zadajesz sobie i innym podczas sprzedaży?

Bez względu na to, czy sprzedajesz tylko przez oferty online oraz klik i zapłatę na stronie www czy też sprzedajesz na spotkaniach 1:1 albo przez Skype czy telefon… Zweryfikuj, czy zadajesz odpowiednie pytania swoim prospektom. Na przykład…

Zamiast pytać kogoś, czy ma już klientów, zapytaj ilu miał klientów w ostatnim kwartale i jak ich pozyskał (jeśli zajmujesz się biznesem).

Zapytaj, jakie wartości ma dana osoba, jakimi cechami wykazuje się w działaniu i w momentach, kiedy robi się pod górę (jeśli rozmawiacie w zakresie Twojej ekspertyzy).

Odpowiedź na tego typu pytanie zweryfikuje, czy ten klient jest dla Ciebie idealny.

Zamiast pytać kogoś, jak dba o swoje ciało do tej pory, zapytaj – jakie ta osoba ma przekonania na temat odchudzania i żywienia. Dowiesz się więcej o podejściu tej osoby, nie tylko o stylu życia. To pokaże Ci, czy Wasze podejście jest podobne, albo czy mogłoby być.

Jak mówisz o ofercie i podczas dzielenia się wartościowymi treściami – jakiego języka używasz

Kiedy komunikujesz się do swoich potencjalnych klientów, jakiego języka używasz? Czy jest on prosty i zrozumiały, a jednocześnie profesjonalny? Czy być może zbyt prosty i łopatologiczny – nad wyraz… wieśniacki?

A może używasz za dużo sloganu albo trudnych wyrażeń, których Twoi odbiorcy nie rozumieją?

Albo… Jak nazywasz swoje szkolenia czy produkty? Co wyraża Twoje własne nazewnictwo i jakie osoby przyciąga? Szukające szybkich i tanich okazji, czy konkretnych i skutecznych rozwiązań bez względu na cenę?

Kogo przedstawiasz w gronie swoich obecnych klientów? Jakie case studies prezentujesz?

Tak – to także ma znaczenie. Historie, które prezentujesz w swoich opiniach albo studium przypadku od razu albo kogoś przyciągną (bo odbiorca poczuje się podobny do tej osoby i się utożsami) albo odepchną (bo odbiorca pomyśli, że to nie dla niego – nawet jeśli mogłoby być).

Co przedstawiasz w ofertach? Na jakich elementach oferty skupiasz największą uwagę?

Zobacz – jeśli komunikując swoją ofertę, kładziesz nacisk na korzyści, zamiast cech – niewielu klientów może obchodzić, co Ty faktycznie sprzedajesz – ważne, aby działało. Jeśli nawet to będzie szkolenie na żywo (a istnieje błędne przekonanie, że szkolenia na żywo trudno się sprzedaje) to może się okazać mało istotne w kontekście tego, jak wiele z tego Twój potencjalny klient może wynieść dla siebie.

Ale jeśli w ofercie będziesz kładła nacisk na cechy i funkcje danego produktu albo usługi – może się okazać, że nie trafiasz w potrzeby.

Pamiętaj – ludzie nie potrzebują kolejnego kursu online, ale z pewnością potrzebują transformacji, która idzie za zrealizowaniem celu w programie, który przygotujesz i dostarczysz.

Jak kwalifikujesz pozyskiwane kontakty?

To także ma znaczenie w kontekście jakości pozyskiwanych klientów.
Być może często uczestniczysz w różnego rodzaju spotkaniach czy konferencjach na żywo i w ten sposób pozyskujesz nowe kontakty? Albo może zbierasz listę mailingową? Stosujesz bot messengerowy?

Istotne jest, abyś umiała kwalifikować każdy pozyskany kontakt i z uwagi na różnego rodzaju cechy – umieszczać dany kontakt na odpowiedniej liście (w odpowiednim – wcześniej przygotowanym strategicznie zbiorze). A potem – do danej listy sprzedawać albo uświadamiać.
Dzięki temu będziesz miała tylko świadomych klientów.

O temacie kwalifikowania kontaktów – inaczej mówiąc – SEGMENTACJI – więcej znajdziesz w tym artykule:

Czy nadal nie jesteś pewna, jak pozyskiwać tylko IDEALNYCH klientów? A może masz problem z pozyskaniem ich w większej ilości? Napisz do nas na kontakt@embraceyourlife.pl i zapytaj o możliwość współpracy 1:1 w celu zwiększenia Twoich zysków przy pomocy internetu. Napisz nam więcej o sobie i swoim biznesie, i opisz – ile chciałabyś osiągnąć w najbliższych 90 dniach od dzisiaj.

Pozdrawiam,

Honorata
Mentorka Marketingu i Zwiększania Sprzedaży Online

DOŁĄCZ DO NASZEJ OTWARTEJ GRUPY NA FACEBOOKU
EMBRACE YOUR BUSINESS MAP
ABY OTRZYMYWAĆ JESZCZE WIĘCEJ
WARTOŚCIOWEJ WIEDZY