Właśnie dodałaś kolejny post na Fejsie, opublikowałaś swoje wideo lub LIVE i Facebook dobrodusznie zaproponował Ci promocję posta za jedyne 5 zł dziennie, szacując zasięg większy o miliard odbiorców… Znasz ten scenariusz? Kuszące, co?

A może sama stwierdziłaś, że w czasach kiedy posty przestają być promowane organicznie przez platformę, po prostu musisz coś zrobić, żeby docierać przynajmniej do swoich własnych fanów, a więc…

Klikasz w przycisk tuż pod swoim postem z napisem BOOST POST/PROMUJ POST i…..

Po pierwsze

Masz bardzo ograniczone możliwości precyzowania swojej grupy odbiorców – tzw. targetowania.Co to oznacza?

Możesz skierować swój post do osób które:

A – Lubią Twój fanpage

B – Osób które lubią Twój fanpage i ich znajomych

C – Lub utworzyć nową grupę odbiorców, ale określoną tylko według miejsca, płci, wieku i jednego lub połączonych zainteresowań, zachowań, zawodów.

Kierując reklamę poprzez opcję „Promuj Post” do grupy A, drastycznie obniżasz potencjalny zasięg. Oczywiście to może Ci przynieść parę lajków, ale z pewnością nie pomoże Ci pozyskiwać nowych, potencjalnych klientów.

Przy grupie B, nikt nie zagwarantuje Ci, że wśród znajomych Twoich fanów, Facebook łaskawie wybierze tych, którzy są najlepiej dopasowani do Twojej Persony (idealnego odbiorcy). A więc dotrzesz zarówno do tych zainteresowanych jak i nie. A to niestety niezbyt dobrze wpłynie na organiczność Twoich postów, także w przyszłości.

W końcu w grupie C, masz możliwość wyboru, ale ponieważ jest on mocno ograniczony, to nie pozwala np. wyeliminować osób, które już należą do Twoich fanów.

Drugi ważny powód jest taki, że…

kiedy wyłączysz BOOST POST (promuj post), doświadczysz kompletnego odcięcia od jakiegokolwiek ruchu organicznego…

Wiesz już na pewno, że aktualnie na Facebooku ciężej jest pozyskać bezpłatny ruch organiczny. Choć stosując różnego typu połączenia i triki, nadal można uzyskać niezły zasięg posta, bez płacenia za to.

Jeśli jednak zaczniesz używać funkcji PROMUJ POST regularnie, możesz być pewna, że Twój zasięg organiczny zacznie równać się prawie zeru.

Ograniczona opcja doboru budżetu oraz celu

Promocja poprzez przycisk PROMUJ POST ma jeszcze kolejny minus. Podczas, gdy w managerze reklam możesz w pełni zdecydować, jaki cel ma mieć Twoja kampania reklamowa i jaki budżet na nią chcesz przeznaczyć, w uproszczonej formie reklamy, jaką jest Boost Post, Twój wybór jest ograniczony.

Możesz promować tylko posty widoczne na Twojej tablicy

Widzisz, kiedy korzystasz z reklamy poprzez Manager Reklam, możesz promować różne posty.

Także te ukryte na Twojej tablicy. To jest bardzo wygodna opcja z wielu względów. Np. kiedy powtarzasz kampanie reklamowe jakiegoś produktu i masz już ever green post, który cieszył się dużą popularnością, możesz wyłączyć go z obiegu, ale nadal używać go do reklamy. Dzięki temu Twoja reklama dotrze do jeszcze szerszego grona odbiorców i będzie tańsza.

Nie jest to jednak możliwe kiedy promujesz taki post przez funkcję Boost Post.

To tylko kilka minusów używania drogi na skróty, jaką jest klikanie i płacenie Facebookowi za reklamę z funkcji PROMUJ POST, dostępnej bezpośrednio pod Twoim postem.

Jeśli chcesz trafiać do odpowiednich odbiorców, płacić mniej za reklamę i osiągać precyzyjne cele reklamowe – nie wciskaj tego PRZYCISKU ?

Co możesz zrobić zamiast tego?

Poniżej znajdziesz jedną z bardziej skutecznych i prostych metod wykorzystania posta do reklamy.

Przyjmijmy, że promowanie posta ma posłużyć Ci do budowania listy osób, które mają pojawić się na Twoim webinarze sprzedażowym.

1.

Po pierwsze pamiętaj o tym aby Twój post, a zwłaszcza obrazek, który do niego dołączasz lub wideo, były z serii ever green, czyli wiecznie aktualnych.

Co to oznacza? Powinien to być taki obrazek, który nie będzie miał konkretnej daty, ale konkretną nazwę, godzinę i wezwanie do akcji.

Dlaczego to jest ważne?

W postach zawierających zassane z linku zdjęcia możesz edytować (przynajmniej jak do tej pory) tylko tekst, ale nie możesz wymienić obrazka. A ponieważ w zamyśle chcesz używać wielu postów do reklam, warto jest pomyśleć o tym wcześniej.

Dlaczego warto używać starszych postów do ponownej promocji?

Ponieważ mają już one jakieś zaangażowanie, Facebook policzy Ci za taką reklamę mniej i dodatkowo będzie promować ten post organicznie.

Przykład obrazka:

Przykład tekstu:

Jak widzisz zawsze można stworzyć taką grafikę, która da Ci możliwość przyszłej promocji.

Zmiany w tekście takie jak: zmiana daty i linku do zapisu, możesz zrobić zawsze przed tym zanim puścisz reklamę. Ważne – kiedy już uruchomisz reklamę nie będziesz mogła dokonywać zmian w tekście!

2.

Pamiętaj aby reklamę ustawiać z pozycji managera reklam. Czyli wchodząc do managera reklam, wybierasz cel – aktywność i następnie – aktywność dotycząca posta.

Dalej w ustawieniach dokładnie ustawiasz grupę docelową, czas kampanii oraz budżet. Dzięki temu masz pewność, że Twoja reklama z postem trafia do tych osób na których Ci zależy. Pamiętaj, że to daje Ci możliwość promowania tego samego postu do wielu grup docelowych.
Dzięki tej bardzo prostej metodzie zwiększasz swoje zasięgi i obniżasz koszty reklamy.

Chcesz poznać jeszcze inne ciekawe, tanie i skuteczne metody na reklamę na Facebooku?

Zajrzyj do opisu naszego kompleksowego kursu o reklamach i naszych sposobach na szybkie budowanie list oraz sprzedaż na Facebooku.

Powodzenia!
Sylwia