Typowy problem z zebranych w ostatnim czasie pytań od naszych czytelniczek w mailach:

Wiem, że powinnam, bo to wpływa na rozpoznawalność mojej marki i jej PR, ale nie wiem o czym pisać na bogu firmowym.

Rozwiązań jest wiele. Wszystko zależy od tego, jaką branżą się zajmujesz i czy to Ty jesteś marką, czy w ogóle Cię nie widać. A jeśli Cię nie widać, to dlaczego i może… powinnaś się jednak zastanowić, aby to zmienić?

Niech Twoje wpisy będą angażujące i obejmujące kilka zagadnień z danej dziedziny.

Jeśli chodzi o content marketing, to początki Twojej przygody z nim powinny sprowadzać się do dobrej strategii. Na początek więc warto ustalić, o czym pisać.

Wiadomo – przerabiałyśmy to tutaj nie raz – Twój produkt jest najlepszy i mogłabyś pisać o nim godzinami na milion różnych sposobów. Ale czasem Twoi odbiorcy czy też potencjalni klienci, nie chcą czytać kolejnego wpisu o Twoim produkcie. Jeśli więc nie zmienisz taktyki, nigdy więcej nie wpadną po więcej.

Ustalmy – Twój blog powinien promować Twoją markę. To oczywiste. Ale jednocześnie musisz sprawić, aby wpisy były angażujące i obejmowały kilka zagadnień z danej dziedziny, którą się zajmujesz.

I teraz uważaj…

Co, jeśli mam kilka zainteresowań i moja działalność to tylko 1/4 tego, co mnie kręci?

Więc dlaczego się ograniczać tylko do jednego tematu, skoro możesz zaoferować od siebie znacznie więcej, a tym samym zbierać różną publiczność wokół swojej marki? Stwórz na swoim blogu kilka kategorii wpisów i nie zamykaj się tylko na jeden temat. Nigdy nie wiadomo, kiedy Twoja wiedza przyda się nowym lub powracającym odwiedzającym.

Szczególnie sprawdzi się w przypadku, gdy to Ty sama jesteś twarzą swojej marki. A jeśli jeszcze nie jesteś, to spraw, aby było Cię więcej na Twojej stronie.

Jeszcze masz wątpliwości, czy to dobry pomysł?

Ludzie uwielbiają czytać interesujące rzeczy, przeszukując internet w poszukiwaniu odpowiedzi lub rozrywki. Jeśli możesz zapewnić im jedno i drugie, to jak Ci się wydaje, na jakiej stronie spędzą większość swojego czasu przed komputerem?

Pamiętaj, że kluczem w content marketingu jest dawanie wartości swoim odbiorcom przy jednoczesnym budowaniu reputacji swojej marki. Więc… Nie zbudujesz dobrej reputacji pisząc wiecznie o swoich produktach.

No dobra, ale…

O czym mam pisać na swoim blogu firmowym?

Jak się okazuje, możliwości jest wiele. Dzielimy się tylko niektórymi z nich, aby pobudzić Twoją kreatywność:

  • Napisz post o tym, dlaczego postanowiłaś otworzyć i prowadzić firmę. Nie zapomnij położyć nacisku na historię, która mówi o pasji i zaangażowaniu w dążeniu do realizacji celów.
  • Pisz o trendach w Twojej branży i podziel się swoją opinią w tym zakresie. Czy takie trendy się utrzymają? Dlaczego? Dlaczego dnie?
  • Skoro ludzie szukają odpowiedzi, porusz na swoim blogu jakiś problem, na jaki najczęściej napotykają Twoi klienci lub odbiorcy i podaj gotowe rozwiązanie. Może wiąże się to z jakąś historią Twojej słabości, którą sama pokonałaś? Tym bardziej podziel się tym z czytelnikami.
  • Ludzie są ciekawi historii porażek. Posiadasz na pewno nie jedną na swoim koncie, prawda? W związku z tym podziel się nią i napisz, co sprawiło, że udało Ci się stanąć na nogi.
  • Firmę tworzą ludzie. W związku z tym warto od czasu do czasu (raz na 4 miesiące) napisać post dotyczący osobistej historii Twoich pracowników. Pokaż ludzką twarz Twojego biznesu.

Podsumowanie

Nawet jeśli posiadasz nietypowy produkt lub usługę i nie masz pomysłu, w jaki sposób dawać wartość na swoim blogu w tym temacie, pamiętaj o tym, że w content marketingu nie chodzi o pisanie o produkcie.

Myśl, jak Twój klient. Zastanów się, jakie ma on problemy na co dzień, które rozwiązane przez Ciebie mogą skierować go na Twój produkt.

To co – o czym będzie Twój następny (a może pierwszy) wpis na blogu? Daj znać w komentarzu. Chętnie odwiedzimy bloga i skomentujemy!