Jeśli jesteś coachem, doradcą, psychologiem, trenerem mentalnym, personalnym lub w jakikolwiek sposób pracujesz z ludźmi 1:1, dostarczając im swojego wsparcia w zakresie Twojej ekspertyzy – TEN WPIS JEST DLA CIEBIE.

Czy wiesz, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy, aby mieć ładną stronę internetową z przypadkowym opisem lub (co gorsza) zaproszeniem do bezpłatnej konsultacji, aby sprzedawać:

  • regularnie
  • skutecznie
  • za zadowalające Cię stawki
  • mieć zapełniony kalendarz klientami na kilka miesięcy z góry

Dziś trzeba się trochę postarać, aby ludzie do których kierujesz swój przekaz, wiedzieli, że warto zainwestować w czas z Tobą.

***
Naprawdę krótka dygresja…

Czy Twoją kieszeń i biznes też jakiś czas temu dosięgnął nadmierny wysyp szkoleniowców? Nie oszukujmy się, konkurencja jest teraz ogromna. Dzieci bez doświadczenia i (co straszne) bez efektów, uczą jak zarabiać miliony w jedną noc. To mocno psuje rynek. Psuje, bo odbiorcy, którym naprawdę możemy pomóc (przez swoje doświadczenie i dobre intencje) mają obniżone zaufanie już na samo dzień dobry.

***
Wracając…

Jednym z punktów przygotowania strategii sprzedażowych, których uczymy naszych klientów, jest zwrócenie uwagi na dobrze przygotowaną ofertę.

A dobrze przygotowana oferta zawiera kilka komponentów:

1. Jest skomponowana na bazie potrzeb i analizy odbiorców
2. Jest dobrze napisana, w sposób przemyślany, językiem odbiorcy, według pewnego schematu, który trafia nie tylko do umysłu, ale też do serca kupującego
3. Jest w jakiejś formie niedostępna lub ograniczona (są na to różne techniki)
4. Jest dostarczona przed oczy odbiorcy, który jest gotowy na zakup (nie szasta się nią przypadkowo na prawo i lewo z nadzieją, aby ktokolwiek kliknął w link)

Co to znaczy, że oferta jest dobrze skomponowana?

Na pewno nie znaczy to tyle, że gdy wpadniesz na oryginalny pomysł stworzenia kursu online, to po prostu siadasz, nagrywasz, inwestujesz w narzędzia, a potem zastanawiasz się, dlaczego nie masz masy osób, które kupiły…
Dobrze skomponowana oferta to taka, której ludzie chcą. I w takiej formie, w jakiej jej chcą.

Przykład.

Jeśli jesteś w stanie rozwiązać jakiś ważny, ale intymny problem drugiej kobiety, raczej nie będzie ona chciała publicznie o tym pisać, być w grupie wsparcia, gdzie może trafić na przypadkowe osoby (albo – koszmar – koleżanki z pracy). Raczej taka osoba będzie liczyła na dyskrecję, możliwość ukrycia się za kurtyną lub (ewentualnie, jeśli dobrze ją do tego przekonasz) spotkanie z Tobą sam na sam. Taka osoba nie kupi kursu online o tym, jak rozwiązać swój problem-tabu, bo będzie się wstydziła. Chociażby przed samą sobą. Będzie się bała wizji, gdy ktoś wchodzi do pokoju i nakrywa ją na uczeniu się o czymś, czego sama się wstydzi.

Rozumiesz?

No to teraz pytanie – co to znaczy, że oferta jest dobrze napisana?

Najlepsze wyniki sprzedażowe mają u nas te klientki, które posłuchały nas i zrobiły badanie rynku. Dzięki temu poznały one dokładnie język, jakim mówią ich klienci. Poznały sytuacje życiowe, w jakich są te osoby. Poznały anegdoty, sformułowania, frazy. Poznały obawy, emocje, przekonania tych osób w danym temacie. I dokładnie tej broni mogły użyć podczas pisania oferty.

To jeden z pomocnych sposobów.

Drugim jest poznanie schematu konstruowania ofert, który pomoże Ci tak dopasowywać do siebie klocki, aby potencjalny klient czytając każde kolejne zdanie – miał wrażenie, że siedzisz w jego głowie i sercu. Aby czuł, że piszesz dokładnie o nim.

Jeśli chcesz dokładniej poznać taki schemat (a przy okazji nauczyć się, jak sprzedawać online, mając już skonstruowaną ofertę – ZAJRZYJ PONIŻEJ)

Co to oznacza, że oferta jest ograniczona?

To taki skrót myślowy.

To przede wszystkim znaczy, że nie można kupić przez cały czas, 24/7. Bo to (podświadomie) między innymi, pokazuje odbiorcom, że nie chodzi Ci o sprzedaż, tylko o zadbanie o efekty klientów, z którymi współpracujesz.

Inny sposób to strategia cenowa.

Jakiejkolwiek techniki nie wybierzesz – sprawdzi się ona tylko i wyłącznie wtedy, gdy masz naprawdę dobrą ofertę i dobrze ją (swoją osobą i przez efekty Twoich klientów) reprezentujesz.

Jak dostarczyć ofertę TYLKO przed oczy klientów, którzy są gotowi kupić?

No to zadamy inne pytanie.

Czy Ciebie też zaczyna irytować, kiedy dostajesz zaproszenia do zakupu czegoś online, o czym wcześniej nie miałaś pojęcia? Szczególnie, jeśli sprzedają to ludzie, których po raz pierwszy widzisz na oczy (i na pierwszy rzut oka – nie wydają się porywający)?

Żeby coś dobrze sprzedać, trzeba mieć pojęcie o tym, jak rozumują Twoi klienci; na co by się skusili, na jakim etapie poznawczym i z jakiego głównie powodu. Żeby coś dobrze sprzedać, trzeba przy okazji pisania oferty i dostarczania jej, obalić kilka ważnych obiekcji.

Ja wiem, że Twoja usługa jest najlepsza i czasem frustrujesz się, że ludzie jej nie kupują.

Ale czy wpadłaś na to, że ludzie mogą po prostu nie rozumieć, o co Ci chodzi? Dlaczego chcesz ich zmieniać, skoro wygodnie im z ich problemami? Dlaczego chcesz polepszać jakość ich życia, skoro już jeżdżą BMW w leasingu i mają wyremontowane mieszkanie w kredycie?

Zanim wrzucisz komuś przed oczy takie obietnice, zaplanuj każdy swój krok sprzedażowy świadomie i postaraj się przewidzieć główne reakcje odbiorców z tym związane.

Skup się na dopracowaniu (lub poznaniu – chociażby od nas) PROCESÓW, które pozwolą Ci na docieranie do odbiorców skutecznie i regularnie.

Jeśli nie masz o tym pojęcia, wiesz gdzie pisać: konakt@embraceyorlife.pl

A gdy nie wiesz, jak pisać oferty, aby sprzedawały –
zapraszamy na 2h szkolenia, które poprowadzi Cię za rękę.

Szczegóły TUTAJ:

https://embraceyourbusiness.pl/sklep/jak-pisac-oferty-kurs-online/

Przy okazji pytanie…

Jakiego typu sformułowania lub oferty doprowadzają Cię do śmiechu, ironii czy malutkiego szyderstwa?

Sukcesów!

Honorata